dimecres, 14 de novembre del 2012

Treball previ EMPÚRIES - EI CI CM CS

¿Us veieu visitant Empúries? Algú dirà: pedres i més pedres, i, a sobre, mal posades!
Per tal d'evitar aquesta percepció que tenen alguns, us proposem que abans de venir, i amb temps suficient, treballeu amb els recursos que us presentem a continuació:
Per a Ed Infantil i Cicle Inicial:
El conte Màrius i Pina, amb la versió multimèdia en pps del conte: L'àvia Pina.
Per conèixer al detall les activitats que portarem a terme a les ruïnes i el profit que li podreu treure a l'explicació d'aquest conte, aquí teniu  la Guia Didàctica.

Per als Cicles Mitjà i Superior:
Llegiu i treballeu a classe el conte d'en Màrius d'Empúries.
Durant el recorregut per les ruïnes anireu descobrint i reconeixent els llocs on vivien, estudiaven i jugaven en Màrius i els seus amics i amigues. Així serà més fàcil imaginar-nos com era aquesta ciutat fa.... quants segles?
I perquè els i les mestres, pugueu tenir un detall de la visita que farem a les ruïnes, disposeu d'una guia de continguts
Si hi ha alumnes de nova incorporació o que tinguin dificultats amb la lectura, disposem d'una versió multimèdia del conte amb molt poc text i amb molta imatge. Aquesta visualització també serveix com a repàs.

I... encara una altra cosa ...per als més grandets...
TV3 va oferir un programa especial d'"Històries de Catalunya" dedicat a Empúries, amb un títol molt eloqüent: "Empúries, l'ànima de Catalunya".
Us hi fem un enllaç, per si us el vau perdre. Cliqueu sobre la imatge.


Esperem que us agradi molt i us sigui ben útil.

4 comentaris:

  1. Hola em dic Raül i sóc un alumne de 6é de la escola Rocabruna. Avui m'han dit que publiqui un comentari sobre el conte d'hen Marius el d'Empuries, el conte d'hen Marius m'agradat molt perquè i sorten bastans personatges, una aventura i podem soposar que podem apendre algu de aquest conte. Aqui esta la meva publicasio d'aquet conte tant fantastic. Adeu i fins que ens veiem a les colonies o en un altre lloc

    ResponElimina
  2. Hola em dic Raül sóc de 6é de la escola Rocabruna, ara estic aqui per dir avera si m'agradat el conte d'hen Marius i per ficar perquè m'agradat el conte d'hen Marius. El conte d'hen Marius m'agradat molt, perquè hi han molts personatges, una aventura, per soposar que podem apendre de aquet conte. Aqui teniu la meva publicasio, adeu i fins a les colonies o fins a un altre lloc.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Raül!
      Des del Camp d'Aprenentatge et volem felicitar per haver fet tan bé la tasca de portaveu de la teva classe.
      El conte d'en Màrius el vam escriure nosaltres perquè els nois i noies que vinguin a visitar les ruïnes d'Empúries l'hàgin llegit abans i puguin descobrir els llocs on transcorria la vida quotidiana d'aquest noi del segle I, la seva família, els seus amics Tiberi i Gal·la, i els seus veïns... així com les activitats que feien durant el dia.
      D'aquesta manera podeu comparar el tipus de vida dels temps antics amb l'actualitat.
      D'aquí a pocs dies podreu comprovar-ho.
      Fins molt aviat.
      Sílvia

      Elimina
  3. Ha mi m'agradat molt aquestes colonies per apendre. Algun dia si puc vindre amb la meva familia a la vostre alberg.

    ResponElimina